/* MyBlogLog Tracking ----------------------------------------------------------- */

mandag, oktober 03, 2005

Tegnebrett

Idag - eller igår blir d vel nå - satte jeg meg ned for å sette meg inn i Macromedia Flash, men endte opp med å leke meg med tegnebrettet mitt; et Trust 400 V2 Wireless Tablet. Utstyret består av et trykkfølsomt tegnebrett, med en trådløs penn og mus. Et fantastisk artig verktøy, og på tross av lav pris ser jeg at det har en stor nytteverdi. Blir ufattelig mye enklere å lage egne illustrasjoner som frihåndstegninger. Og atter en gang får jeg bekreftet fordelen ved å være delvis venstrehendt; musa i høyre og pennen i venstre.. effektivt ;)

Programmet som fulgte med brettet - Corel Art Dabbler, hvor du enkelt kan lage egne tegnefilmer - funker også veldig bra, og man får en god innføring i prosessen for å lage animert film. Vet ikke ennå hvor nyttig dette programmet er i nettsammenheng - Flash dekker vel alle behov på det området.

Andre økta i dag (igår..) ble brukt til å sette meg inn i bruken av nettlogg på blogger.com -  finne en egnet mal, og modifisere denne.. fortsatt noe tilpassing som mangler, men er godt på vei.
Så gjenstår bare å utforme resten av nettstedet mitt.. :s

Ingen kommentarer: